Загибель «Мрії»: літак берегло для окупантів проросійське керівництво Антонова
Проросійське керівництво ГП “Антонов” не забезпечило евакуацію з Гостомеля найбільшого літака в світі Ан-225 Мрія, оскільки хотіло зберегти літак для окупантів. Про це заявив екс-радник Офісу президента України Олексій Арестович під час спілкування з блогером Дмитром Гордоном.
Пошкоджена носова частина Ан-225 Мрія. Фото: Сергій Мішенко
“За чутками достатньо перевіреними [керівник ГП “Антонов”] завжди був на чіткій проросійській позиції. І за деякими даними, очікував буквально приходу. І вирішив зберегти для них літак. Але це має слідство довести. Це на рівні чуток”, – сказав Арестович.
За версією Дмитра Гордона, покійний міністр внутрішніх справ Денис Монастирський за декілька днів до вторгнення сказав керівнику “Антонова” прибрати Мрію з аеродрому Гостомель.
“Той не прибрав. Зараз знаходиться під слідством”, – додав Гордон.
Ні Арестович, ні Гордон не назвали прізвище керівника, про якого йшла мова. 29 березня 2022 року “Укроборонпром” відсторонив гендиректора “Антонова” Сергія Бичкова від виконання повноважень через проведення службового розслідування. Його почали після оприлюднення інформації про можливі зв’язки керівництва “Антонова” з Росією та бездіяльність у питанні евакуації Мрії.
Чому Мрія не вилетіла з Гостомеля напередодні вторгнення?
Командир екіпажу Ан-225 Мрія Дмитро Антонов на своєму youtube-каналі розповідав, що найбільший літак у світі був готовий до вильоту ввечері 23 лютого.
“Нічого не перешкоджало. Екіпажі були, літак готовий, у літаку було 70 тонн палива – необхідна кількість, щоб долетіти до Лейпцигу”, – сказав пілот.
За словами Антонова, до вильоту 23 лютого були готові також екіпажі ще трьох літаків – Ан-28, Ан-26 та Ан-74.
“Вважаю, що рішення про перегін не було прийнято, тому що був відсутній топ-менджмент нашої компанії, який бадьоренько за 2 тижні до війни весь виїхав до Лейпцигу”, – зазначив Антонов та натякнув на можливі зв’язки керівництва з Росією.
Після звільнення Гостомелю виявилося, що окрім Мрії на цьому аеродромі були знищені літаки Ан-26 та Ан-74. Також під час боїв були пошкоджені Ан-28, Ан-22 Антей, Ан-132 та модернізована версія Ан-124 Руслан, яка проходила техобслуговування в ангарі.
Попередження від заходу
Дмитро Антонов також розповів, що західні партнери, які винаймали літаки “Антонова”, пропонували перебазувати весь флот з персоналом та запчастинами в Лейпциг на фоні інформації про можливо російське вторгнення.
“Відповіді [від українського керівництва] не було”, – описав ситуацію пілот.
За його словами, Мрія повернулась в Гостомель 5 лютого 2022 року та знаходилася в справному стані.
За декілька днів з неї зняли справний двигун, щоб поставити його в якості запасного на Ан-124, який мав виконувати перевезення. Утім, навіть повернення двигуна на Мрію 23 лютого 2022 року та готовність екіпажу до вильоту не призвели до евакуації авіалайнера-гіганта в безпечне місце.