Олександр Мошнягул: Підтверджуються сумніви, щодо наявності у міського голови ефективної команди реформаторів

01.04.2021
1079

Політолог Олександр Мошнягул журналістам видання regionews проаналізував ситуацію в Херсонській міській раді що склалася після обрання нового міського голови та формуванні депутатського корпусу міської ради

Якщо казати про діяльність нової міської влади за перші три місяці, спочатку треба згадати про те, в яких умовах вона почала працювати. Дійсно, міська влада прийшли до керівництва Херсоном після, скажімо так, не дуже вдалої роботи попередньої команди. Тобто отримала достатньо серйозні проблеми. Складна загальна соціально-економічна ситуація в країні – теж негативний фактор. Крім того, політичній силі, яка представляє мера ( “Партія Ігоря Колихаєва “Нам тут жити”), для здійснення його планів потрібна підтримка інших фракцій, щоб мати більшість. І ще проблема – сучасне законодавство так побудоване, що дуже складно звільнити посадовців, керівників певних підрозділів, які погано, на думку влади, працюють. Бо, звичайно, міський голова не вирішує всі проблеми – має бути команда. Маємо приклади, коли за попередньої влади звільняли посадовців, які через суд відновлювалися.

Але є і достатньо серйозні сильні сторони – це те, що міський голова отримав дуже великий кредит довіри з боку виборців, місцевої еліти. Як, наприклад, Володимир Зеленський після виборів. І це передумова, що могла б додавати рішучості в діях, зокрема, у кадровій політиці, у відносинах з іншими фракціями. Друга позитивна сторона – міський голова підходив до виборів з розумінням головних проблем. Він йшов з достатньо докладною і конкретною передвиборчою програмою. З якої багатьма експертами робилися висновки, що він, в принципі, адекватно оцінює ситуацію у місті.

Наразі, на мою думку, ще рано казати про те, чи виконує міський голова свою передвиборчу програму. Мер обіцяв, що через шість місяців після його вступу на посаду він проведе перший звіт. І тоді можна буде голові ставити перші питання та пред’являти претензії щодо виконання передвиборчих обіцянок. Але можна сказати, що не відбувся бліцкриг щодо виконання передвиборчих обіцянок, на які очікувала громада. Коли я про це кажу, я спираюся, виключно на розпорядження міського голови, на прийняті депутатами рішення, на рішення виконкому, на новини офіційні на офіційному сайті. Бачимо певні гальмування.

Наприклад, одна з ключових обіцянок – змінити кадри, побудувати нову ефективну структуру управління містом. На сьогодні по ключовим посадам маємо лише призначення нового начальник юрвідділу, звільнився за віком начальник управління освіти і поки не призначений новий керівник. Є новий начальник департаменту земельно-архітектурного, але тут слід зазначити, що просто повернули попереднього керівника часів мерства Володимира Миколаєнка – Михайла Жарова. Підтверджуються сумніви, які виникали напередодні виборів, щодо наявності у міського голови ефективної команди реформаторів.

Що стосується загальної соціально-економічної ситуації, то аналіз рішень міської ради, рішень виконкому говорить про те, що ми поки не бачимо дійсно реформаторських рішучих дій, розпоряджень, які б казали про те, що ми можемо очікувати на перетворення. Можливо, цих трьох місяців мало для оцінки, але поки немає швидкого просування хоч в чомусь.