Борис Бабін: На Херсонщині презентовано аналітичне ессе “Українське міжмор’я: інвестиції в безпеку людини для зміцнення безпеки Європи”

06.11.2019
1001

Експертами Національного інституту стратегічних досліджень оприлюднено та презентовано на Херсонщині аналітичне ессе “Українське міжмор’я: інвестиції в безпеку людини для зміцнення безпеки Європи”, яке відображає дослідницьку роботу НІСД щодо суміжної з окупованим Кримом Таврії (два коментарі віддав під посилання на есе та про його презентацію за участю обласного партхозактиву).

Предмет таких досліджень, як й утворення в Херсоні з початку 2019 року Відділу досліджень Таврійського регіону і Криму НІСД, – варто лише вітати. І проведена робота, і її результат є цікавими, але насамперед – як чергове свідчення щиро “суходольної свідомості” насправді дійсно непоганих експертів.

Бо коли у регіоні, який ще сто років тому мав до сорока локальних майданчиків зовнішньої морської торгівлі та промислового рибальства, до основних порад нинішнім есе запропоновано запровадження “кооперативів” та “пільги на автобуси до сіл”, стає зрозуміло, що працям про “Міжмор’я” власне трохи моря й не вистачає. Сподіваюся, що інші фахівці НІСД, справжні “морські вовки”, будуть залучені до виправлення такого суходольно-соціального перегибу.

Ну й добре, що у НІСД є суто англійське відчуття гумору, для того, щоб пропонувати прокласти «Азовську залізницю», від Маріуполя до Херсону. Ту саму мабуть, що діє останні сто років і якою бігає між Херсоном та Запоріжжям (через Каховку) поодинокий пасажирський поїзд (бо ані пасажиропотіку ані вантажопотіку істотного там немає)…

З автомобілями у експертів також не все гаразд, бо пропонують побудувати дорогу, “яка б з’єднала автошляхи Е97” (Одеса-Херсон-Армянськ) та М18 (Запоріжжя-Джанкой) “через південні райони Херсонської області”. Не знаю, чим авторам не до вподоби нинішня дорога Чаплинка-Громівка-Новотроїцьке-Новоолексіївка, половина з якої ще півроку тому була навіть непоганою, а інша – цілком підлягала ремонту.

Резюме – аналітика щодо Півдня потрібна, її варто робити більше й частіше, а ось до НІСД було б добре найняти, крім відставних боцмана та контролера електрички, ще й хоч когось із власним авто). Картинку додаю – з паралельного наукового всесвіту стратегічних досліджень, вона взята, на жаль, суто для пригортання уваги