Російські ракети, грецький магнат та риболовна мафія: як вони пов’язані?
У березні 2024 року ми розслідували ситуацію з рефрижератором “Avunda Reefer” після загибелі дев’ятнадцятирічного Івана Литвинова із Севастополя на борту цього судна під прапором Панами.
Про це повідомляє ГО «Асоціація реінтеграції Криму», інформує НОВАМЕДІА.
Ми писали, що у складі екіпажу “Avunda Reefer” з номером IMO 9072824 і міськістю в 7313 реєстрових тонн насправді було декілька жителів Криму, що судно мало «мальтійського» судновласника «Yustat Group Ltd.», а власником була панамська компанія «Lilium Shipping CO. S.A.», що виступає як прокладка для великої грецької компанії «Laskaridis Maritime S.A.», яка, своєю чергою, є судноплавною «гілкою» грецької корпорації «Alimia Group» грецького магната Паноса Ласкарідіса.
Ми писали про зв’язки «Lilium Shipping CO. S.A.» з петербурзьким АТ «Югрефтрансфлот», член ради директорів якого Віктор Кот у 2022 році заявив, що «багатоцільовий арктичний транспортний рефрижератор подвійного призначення типу «Іван Папанін», що розробляється «Югрефтрансфлотом», «може бути оснащений контейнерним ракетним комплексом «Калібр-К».
Ми вказували, що до окупації Криму саме «Югрефтрансфлот» було зареєстроване як українське підприємство, та зв’язки між петербурзьким «Югрефтрансфлотом», Севастополем та «Lilium Shipping CO. S.A.» цілком очевидні. А у 2025 році ми писали про тісну та довгострокову співпрацю “севастопольських крюїнгових агенцій” з судноплавними компаніями того ж таки Паноса Ласкарідіса, такими як “Lavinia Corp”, і їх зв’язки з російським «тіньовим» танкерним флотом.
Відповідна інформація була направлена в структури Ради Європи, Євросоюзу, ОЧЕС, ОБСЄ, МОП, ФАО та ІМВ, у структури МФТ та органи портового контролю, які підписали Меморандуми про взаєморозуміння, а також у санкційні підрозділи США, Великобританії, Канади, Австралії, Нової Зеландії та в національні морські адміністрації цивілізованих держав.
А 14 листопада видання “Arctic Today” та “Independent Barents Observer” опублікували публікації з посиланням на наше торішнє дослідження, в якому йдеться, що «Avunda Reefer» понад два тижні курсував у Баренцевому морі.
На момент публікації судно прямувало до острова Ведмежий, розташованому на півдорозі між материковою частиною Норвегії та архіпелагом Шпіцберген. У нинішніх публікаціях зазначається, що цим рефрижераторним судном є інтереси російського власника, пов’язаного з окупаційними силами в Криму, і що судно протягом останніх п’яти років працювало переважно у Західній Африці та Східній Азії.
«”Avunda Reefer” ходить під прапором Панами і офіційно керується компанією “Yustat Group”, зареєстрованою на Мальті. Проте фактичні власники рефрижератора, а також п’ятьох його однотипних суден, знаходяться в росії… “Avunda Reefer” та його власники є частиною міжнародної мережі рибної мафії», — наголошує “Arctic Today”.
Публікація підтверджує, що «з 2015 року судно належить судноплавній компанії “Lilium Shipping Company”. У тому ж році управління судном перейшло до компанії «Югрефтрансфлот», заснованої в Севастополі 1994 року», а «ключовою фігурою, що стоїть за розвитком “Югрефтрансфлоту”, є Віктор Кот. Кот – ветеран російської судноплавної галузі. Він також входить до складу державної робочої групи із розробки суден, призначених для плавання в Арктиці».
Підтверджуючи висновки нашого розслідування про те, що «рефрижераторні транспортні судна під контролем “Югрефтрансфлоту”, можуть перевозити контейнери з ракетним комплексом «Калібр-К» та таким чином доповнювати військові кораблі в Арктиці», «Arctic Today» додає, що «Кот згадує, як він та його компанія вибудовували співпрацю між портами Севастополя та Тартуса (Сирія)», і що “Югрефтрансфлот” та “Yustat Group” згадуються в “Paradise Papers” – витоку 2017 року, що містить 13,4 мільйона документів, які докладно описують офшорні фінансові схеми політиків, корпорацій та заможних осіб».
“Arctic Today” додає, що “Avunda Reefer” і “Lilium Shipping” згадуються в доповіді “Грінпіс” від 2020 року про незаконне перевантаження риби в море, і що доповідь «Грінпіс» також пов’язує їх з “Lavinia Corporation”, грецькою компанією, що належить братам Ласкарідіс.
Таким чином, використання росіянами рефрижераторних суден як можливих носіїв ракетного комплексу «Калібр-К» підтверджує роль міжнародної риболовної мафії, очевидно пов’язаної з Севастополем та з грецьким магнатом Паносом Ласкарідісом, як проксі-структури російських спецслужб та інструменту гібридної російської морської агресії у різних регіонах, включаючи Арктику.
