Злочинна «освітня експансія» агресора на Херсонщині

12.06.2022
1620

Херсонщина стала регіоном материкової України, більша частина якого потрапила в російську окупацію.

На цій території держава-агресор намагається злочинно повторити «кримській сценарій», із спробами запровадження «рубльової зони», відновлення радянських пам’ятників та свят в якості своїх першочергових кроків.

Водночас у даному випадку структури агресора діють набагато нахабніше і зухвало, ніж у Криму. У попередніх матеріалах ми вже писали, що окупований півострів відіграє у цьому процесі важливу роль, адже росія використовує кримських колаборантів для виконання «брудної роботи», яку не хоче брати на себе.

У цьому матеріалі хотілося б зупинитися на проблемі злочинної «освітньої експансії» Херсонщини, в якій самопроголошена «влада» Криму виконує пріоритетні для кремлівського режиму завдання.

Події та факти досліджували експерти Асоціації реінтеграції Криму.

Ще від початку окупації Криму у 2014 році, проросійські медіа почали розганяти фейки про «тотальну дерусифікацію» Херсонської області. Навіть були припущення, що на Херсонщині навмисно хочуть зробити «ідеальну модель української освіти», щоб діти з Криму виїжджали на підконтрольну Україні територію.

Напевно доля правди в цьому є, оскільки дійсно реформа освіти в Україні передбачала перехід на власну модель та відмову від радянських традицій. Однак це обумовлено євроінтеграцією нашої держави, яка вільно обрала шлях свого розвитку. Також справедливо, що в оновленій системі освіти залишилося мало чого про росію та її історію.

Не зрозуміло чому це так дивує Кремль, адже росія вторглася на територію незалежної держави, захопила Крим та розв’язала війну на Донбасі. То як тоді має позиціонувати державу-агресора українська влада?

Втім саме ці наративи агресора стали фундаментом його сучасної злочинної «освітньої експансії» Херсонщини.

Зокрема, одразу після початку окупації кримські колаборанти почали озвучувати плани щодо злочинного переведення Херсонщини на «російські підручники та стандарти освітнього процесу».

Досвід окупованого Криму згодився Кремлю, оскільки та «система освіти», яка сьогодні існує на півострові має незаконною метою виховання «відданих росії» кримчан, які «мають бути готовими», за злочинним задумом агресора, підтримати все, навіть воєнні злочини в Україні.

Натомість окупанти зіткнулися з тим, що майже усі вчителі Херсонщини відмовилися співпрацювати, навчаючи дітей за «російськими програмами». На них не подіяли обіцянки «підвищити заробітну плату», погрози та переконання.

Херсонські освітяни навіть зазначили, що краще будуть жити з городини, ніж візьмуть гроші за зраду власних учнів. Напевно окупанти були дуже здивовані, коли в окремих населених пунктах жоден вчитель не погодився співпрацювати з ними. Наприклад, таку відповідь загарбники почули у Новогригорівці Генічеського району.

Не допомогли навіть місцеві колаборанти, які спільно з окупантами проводили «наради» з директорами шкіл, яких примусово привезли окупанти. Їм пропонували надати списки вчителів, які згодні «працювати за російською програмою». Окупантами злочинно заявлялося, що таких освітян у подальшому будуть відправляти до окупованого Криму на «перепідготовку», а усіх інших «просто звільнять».

Майже одночасно з цим, херсонські зрадники, які вирішили співпрацювати з агресором почали заявляти про «підтримку» Сергія Аксьонова, який начебто вже пообіцяв «направити в регіон кримських педагогів», які нібито «допоможуть перелаштувати освітній процес під російські стандарти». За злочинним задумом керманичів Аксьонова, такий «освітній десант» нібито «має допомогти адаптуватися херсонським вчителям, які налякані київським режимом».

Тобто, за злочинним задумом окупантів кримські вчителі «повинні поділитися власним досвідом» зради України, що нібито «підштовхне» херсонських освітян до таких самих кроків. Пан Аксьонов та його ляльководи очевидно не розуміє, що любити Батьківщину можна не під погрозами, а за покликом душі.

При цьому окупанти продовжують заявляти, що вони нібито «не збираються змінювати режим в Україні», що вони нібито «хочуть, щоб українці самі вирішили як їм далі жити». Дуже цікавий «вибір» під дулом автоматів, так само як колись в Криму.

Відзначимо, що кримські колаборанти оперативно втягнулися у злочинний «процес переформатування освіти» Херсонщини. За вказівкою Аксьонова на окупованому півострові почали активно створювати так звані «табори перекваліфікації» для вчителів з Херсонщини. «Програма роботи» цих «таборів», за словами Аксьонова, буде готова до початку літа.

Слід зазначити, що дітей з Херсонської області, яких незаконно вивезли на окупований півострів, також планують «навчати за оновленими російськими освітніми програмами». Тобто, мова йде не тільки про порушення прав вчителів, а й про грубе порушення прав дітей, яких планують примусово перевести на навчання за «російськими стандартами». Але кримських колаборантів це жодним чином не бентежить, вони готові виконувати будь-які злочинні вказівки Кремля.

Наприкінці травня кримські колаборанти вже відзвітували, що «навчання херсонських вчителів» нібито стартувало. Початком такого злочинного «навчання» став пропагандистський форум «Великое русское слово», на якому, за словами Володимира Костянтинова, мали «обговорити гострі політичні проблеми». Це дуже звично для Кремля – політизувати освіту, яку у подальшому окупанти злочинно використовують як інструмент розпалювання ненависті до України.

Паралельно з цим заявлялося, що «вже сформована група кримських вчителів», які будуть протиправно направлені окупантами до Херсонщини. Вони мають «привезти із собою російські підручники та іншу літературу» для херсонських шкіл. На думку кримського активіста Сергія Акімова, держава-агресор хоче спираючись на кримський досвід «прищепити» херсонським вчителям ідеологію «русского мира». При цьому кримських колаборантів дивує той факт, що багато вчителів Херсонщини продовжують говорити учням, що навчання далі відбуватиметься за українською програмою. І це окупанти називають нібито «фашизмом».

Тоді за такою логікою навчання у власне російських регіонах за російськими освітніми програмами – це також «фашизм». Це дійсно паралельна реальність, коли незалежна держава нібито «повинна» навчати дітей за освітніми програмами іншої країни, яка до того ж з 2014 року є агресором по відношенню до України.

Це питання актуалізується коли розумієш ті інструменти, які окупанти планують використати для злочинного «переформатування» херсонських вчителів та депортованих учнів. Зокрема, кримські колаборанти планують проведення «пропагандистських уроків», які вже були анонсовані Аксьоновим, а також «видачу російських атестатів». Ці заходи, за злочинним задумом Кремля, мають «змінити світогляд молоді» та нібито «змусити повірити в сучасну історію» України і росії.

Тобто, це стає насильницьким злочинним «щепленням» проросійськими наративами, яке, за задумом окупантів, має бути «безальтернативним». Особливим завданням злочинної «перепідготовки» вчителів має стати «перехід на російську мову», адже на думку окупантів, вони нібито «достатньо слабо володіють мовою».

Окремим напрямком злочинної «освітньої експансії», який планують реалізувати кримські колаборанти, є злочинне завдання «навчити херсонських вчителів» «правильно висвітлювати» війну росії проти України. Така технологія злочинної російської пропаганди вже апробована на окупованому півострові.

Мова йде про спроби «виправдання» збройної агресії «високими ідеями та цілями». Задля цього, на злочинну вказівку окупантів кримські «вчителі» протиправно проводять численні «уроки патріотизму», «класні години», заставляють дітей співати гімн росії на лінійках. Особливо жорстко ця злочинна політика реалізується у кримськотатарських класах.

Також агресором в Криму злочинно проводяться численні примусові флешмоби «на підтримку російської армії», а дітей примушують вивчати та цитувати російські вірші. Щось подібне окупанти злочинно планують поширити і на Херсонщини. «Наставники» з окупованого Криму також напевно будуть злочинно «навчати» херсонських вчителів розповсюджувати у соціальних мережах пости «на підтримку російської армії». Кримські колаборанти навіть встановили певні злочинні ліміти для вчителів на півострові – три фейкові публікації щотижня про «підступну Україну» з фотографіями полонених українських воїнів.

Це ще раз доводить, що освіта для агресора стає лише інструментом пригнічення волі населення окупованих територій. Слід відзначити, що в самому окупованому Криму спостерігається брак «педагогічних кадрів», і тому скоріш за все на Херсонщину будуть відправляти «випускників та студентів» підконтрольних агресорові «кримських навчальних закладів».

Проблема злочинної «освітньої експансії» стає дедалі значущою для України. Справа в тому, що нещодавно кримські колаборанти проголосили плани припинити викладання англійської мови в загальноосвітніх школах. Мовляв у цьому «немає жодної потреби». Так, кримський колаборант Костянтинов заявив, що «не бачить сенсу вивчати англійську» якщо людина ніколи не поїде в Лондон. Тому, за злочинною логікою агресора, «не варто» платити заробітну платню вчителям англійської мови, а «краще працевлаштувати» зайвого «історика росії». Скоріш за все Костянтинов мав на увазі себе, адже внаслідок персональних санкцій він навряд чи побуває в Лондоні. Але загроза в тому, що наступною під злочинну «заборону» може потрапити кримськотатарська мова.

Не слід забувати, що подібну дурість окупанти обов’язково злочинно планують нав’язати вчителям з Херсонщини, адже у цьому і є «російські стандарти освіти». Херсонським школярам окупанти вже почали роздавати зошити з пропагандою агресора. Зокрема, на їхніх обкладинках гімн росії та слова «армія Росії».

Отже, держава-агресор використовує усі можливості для спроб зомбування українців на нових окупованих територіях Херсонщини. Так, за даними Мустафи Джемілєва, кримські колаборанти обіцяють вчителям, які поїдуть на Херсонщину, «шалені заробітні плати». Однак чи можна виміряти грошима зраду? Це достатньо риторичне питання для Кремля та кримських колаборантів. У кримських зрадників доволі «далекоглядні плани», адже вони вже заявили, що готові «прийняти вчителів» і з окупованих територій Запорізької області. Напевно Кремль дуже тисне на самопроголошену «владу» Криму та вимагає швидких результатів.

Справедливості заради слід визнати, що окремі вчителі Херсонщини злочинно зголосилися співпрацювати з окупантами і виїхали на окупований півострів для «перекваліфікації», яка проводилася на базі фейкового «Кримського федерального університету» у Сімферополі. Вони усі ідентифіковані у Телеграм каналі «База зрадників Херсону». Однак таких осіб одиниці, і вони не зможуть реалізувати плани окупантів на Херсонщині.

В окупованому Криму також багато вчителів, готових визнати жахливу ситуацію в «освіті». У якості прикладу слід навести Юрія Монастирьова, який був змушений піти зі школи, маючи загальний стаж роботи 35 років. Він розповів, що «педагог» для кримських колаборантів – це обслуговуючий персонал. Неповага до вчителів – це страшніше за ракети «Тополь», адже у такої системи не має майбутнього. Його слова багато чого пояснюють, оскільки Кремль намагається утвердити власний режим на Херсонщині, і саме для цього агресорові потрібен цей «обслуговуючий персонал».

У пропагандистських телеграм-каналах кримських колаборантів, вже почали заявляти про бажання «вийти з Болонської системи», оскільки це нібито «вже пройдений етап». Це ще одна принципова загроза системи вищої освіти Херсонщини. Ставленики окупантів від освіти також вже почали коментувати перепідготовку вчителів з Херсонщини.

Фейковий «ректор Кримського республіканського інституту післядипломної педагогічної освіти» Олександр Рудаков заявив, що мова йде про «капітальний ремонт системи освіти» окупованих росіянами територій Херсонщини. Перш за все він злочинно відзначив необхідність «зміни пріоритетів та авторитетів в освіті». Не важко здогадатися про які саме авторитети він говорить, і які пріоритети нібито «мають бути змінені».

Кремлю для його подальших злочинів потрібна така система освіти на нових окупованих територіях України, в основі якої будуть ідеали «русского мира». Тобто, коли «право сили» є загальноохоплюючим та загальноутверджуючим. Для цієї схеми «авторитетом» нібито «має виступати» злочинне військово-політичне керівництво росії, яке нібито «рятує» увесь світ від ефемерних загроз, завдаючи державам реальних та непоправних втрат і горя.

Українська влада вже почала активно висвітлювати проблему освітньої експансії та роль у цьому процесі окупованого Криму. Зокрема, міністерка реінтеграції Ірина Верещук вже закликала батьків на Херсонщини не вести дітей до «закладів» агресора, а вчителів – не співпрацювати з окупантами. Сьогодні держава робить усе можливе задля організації переїзду херсонської молоді на підконтрольну Україні територію.

Подібна роз’яснювальна робота ведеться Представництвом Президента України в АР Крим серед кримських вчителів, яких переконують не допомагати окупантам в їхніх планах по освітній експансії Херсонщини.

Освітнє середовище є основою будь-якого суспільства. В Україні завдяки реформуванню системи освіти вдалося розробити ефективні освітні програми, які дозволяють дітям отримувати розгорнуті та ґрунтовні знання по різним навчальним дисциплінам.

Після початку масштабного російського вторгнення стало очевидно, що Росія планує не тільки знищити українську державність, а й перетворити систему освіти в ефективний інструмент зомбування молоді.

У злочинному розумінні Кремля, освіта є базисом для виховання слухняних громадян, які не задають зайвих питань та готові віддати життя за хворобливі ідеї російської верхівки. Очевидно, що Кремль намагається зробити систему освіти такою ж ізольованою від усього світу, як і сама росія.

Цим пояснюються заяви кримських колаборантів про скасування вивчення англійської мови та зосередження на вивченні фейкової «сучасної історії», в якій росія представлена як нібито «обрана держава», «завданням» якої є нібито «боротьба зі вселенським злом».

У цій виставі самопроголошена «влада» Криму готова повністю підтримати кремлівських кураторів, цим і пояснюється злочинна активність у напрямку «переформатування освіти» окупованої Херсонщини. Нещодавно Аксьонов заявив, що планує «перевчити» в Криму близько 20 тисяч вчителів з окупованих територій Херсонскої та Запорізької області.

Дуже передчасна заява, оскільки на даний час співпрацювати з окупантами зголосилися одиниці. Більшість вчителів вірять у недалеку деокупацію Херсону та Мелітополю, а заодно і самого окупованого у 2014 році півострова.