Районні ради Херсонщини отримають «зарплатні субвенції». Уряд вимагає провести оптимізацію виконавчих апаратів рад
26 січня Уряд на своєму засіданні схвалив Постанову, якою затвердив Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення окремих видатків районних рад, спрямованих на виконання їх повноважень.
Йдеться про субвенцію для нарахування заробітної плати працівникам 119 райрад, що знаходяться на підконтрольній Уряду України території.
Це майже по 1, 3 млн грн кожній райраді. Ця субвенція передбачена виключно на посадових осіб органів місцевого самоврядування. Прибиральниці, водії тощо не є посадовими особами ОМС, тому на заробітну плату для них райрада не може використовувати кошті цієї субвенції.
Також за рахунок субвенції не передбачено витрати на енергоносії, поточні витрати райрад тощо.
За інформацією заступника Міністра розвитку громад та територій України В’ячеслава Негоди, субвенція спрямовується на заробітну плату посадових осіб місцевого самоврядування районних рад у 2022 році.
“Цьогоріч в державному бюджеті передбачено субвенцію для районних рад в обсязі 154,4 млн грн. Ці кошти спрямовуються виключно на заробітну плату посадових осіб районних рад у 2022 році», – пояснив В’ячеслав Негода.
У Мінрегіоні наголосили, що зважаючи на обмежений фінансовий ресурс райрад, їм неодноразово було рекомендовано оптимізувати структуру виконавчого апарату і встановити максимальну кількість штатних одиниць до 8 працівників.
Саме на таку кількість працівників і розрахований обсяг субвенції, яка спрямована на фінансування їх заробітної плати.
Необхідно зазначити, що Мінрегіон неодноразово звертав увагу на те, що районні бюджети повинні бути збалансованими, незважаючи на обсяг ресурсів, а їх підготовка та виконання є прямою відповідальністю райрад та райдержадміністрацій. Це регламентує Бюджетний кодекс України: «(…) повноваження на здійснення витрат бюджету мають відповідати обсягу надходжень бюджету на відповідний бюджетний період» (п.2 ч.1 ст.7). Бюджетним кодексом також встановлено, що затвердження місцевого бюджету з дефіцитом є порушенням вимог Кодексу.
Спостерігаються такі типові ознаки порушень більшості районних рад:
– призначення більше одного заступника голови райради;
– затвердження апарату райради, на фінансування якого немає коштів, але ці видатки затверджуються в районному бюджеті.
Цікаво, а була реакція з боку міністерства на такі порушення, крім сумної констатації для ЗМІ? Наприклад, звернення до суду, листи до таких рад з вимогою усунути порушення законодавства тощо.
Яка ситуація на Херсонщині:
Нагадаємо, що на Херсонщині внаслідок адміністративно-територіальної реформи створено 5 районів. Тому і функціонує 5 районних рад.
Херсонська районна рада
1- голова, перший заступник і ще два заступника. Також, є ще радники. Радою затверджена штатна чисельність 26 осіб;
Каховська районна рада
Штатна чисельність – 7,5 штатних одиниць, з них 0,5 ставки прибиральниці;
Скадовська районна рада
8 штатних одиниць;
Генічеська районна рада
13 осіб, з них 10 апарат, 3 технічних працівника. Інформація з офіційного сайту Генічеської районної ради;
Бериславська районна рада
8 працівників. Інформація з сайту Бериславської районної ради;