Херсонські курорти. Порушення трудового законодавства, пожежної безпеки, несплата туристичного збору і тіньові кошти

07.08.2018
1497

Коли у курортних Хорлах сплачено всього трошки більше тисячі туристичного збору, то це вже навіть не смішно. Тим паче, нам всі відомі обсяги та потоки туристів.. Анархія та махновщина. Це так дуже оптимістично…

Такий невтішний результат перевірки херсонських курортів, які проводилися відповідною робочою групою. Нагадаю, що у липні місяці робоча група з питань забезпечення вимог бюджетного законодавства під час проведення курортного сезону в Херсонській області здійснювала обстеження місць масового відпочинку населення на укурортах Херсонщини. Відповідна робоча група здійснювала свою роботу відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 22 травня 2018 року №423.

До проведення перевірок були залучені керівники й працівники обласної державної адміністрації, Головного управління Держпраці, Держпродспоживслужби, Державної екологічної інспекції, Азово-Чорноморського регіонального управління Державної прикордонної служби, ДСНС у Херсонській області.

У коментарі з цього приводу заступник голови Херсонської ОДА Андрій Балонь зазначив наступне: “Першочергова мета подібних заходів – це спонукання до сплати податків. Системні спільні візити до підприємців різного роду діяльності в місцях відпочинку нашої області носять профілактичний, а головне, інформативний характер. Адміністрація працює для того, щоб податки потрапляли до бюджетів різних рівнів згідно з законом України. І саме наповнення бюджетів, як результат надасть можливість поліпшувати інфпаструктуру на територіях відпочинку в нашому південному краю: і дорожню, і комунальну, і розважальну в тому числі.”

12 липня, робоча група здійснила обстеження місць масового відпочинку населення на узбережжі Чорного моря у Скадовському районі.


Було перевірено більше 30 об’єктів на предмет забезпечення вимог чинного законодавства при проведенні курортного сезону, зокрема, щодо відкриття та функціонування розважальних закладів, об’єктів торгівлі, легалізації праці, забезпечення відповідних надходжень до бюджетів різних рівнів тощо. У разі потреби було проведено інформативно-роз’яснювальну роботу.

Слід зазначити, що за перше півріччя 2018 року до бюджету м. Скадовськ надійшло 11,5 тис. грн туристичного збору, що на 15,9 відсотка більше ніж за аналогічний період минулого року. У червні поточного року відбулося скорочення надходжень збору проти червня минулого року на 30,5 відсотка.


Перелік виявлених та встановлених порушень та недоліків:

За результатами виїзду також встановлено, що на території м. Скадовськ більшість суб’єктів господарювання не мають дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Фахівці робочої групи встановили, що більшість власників кафе, комплексів відпочинку, літніх площадок, торгових кіосків, використовують найману працю. Так, у перевірених фізичних осіб-підприємців зафіксовано використання більше 100 найманих працівників. З роботодавцями проведено роз’яснювальну роботу з питань використання найманої праці та додержання вимог трудового законодавства.

Під час відпрацювання з 12.07.2018 по 14.07.2018 року виявлено та задокументовано 23 адміністративні правопорушення про адміністративні правопорушення (3 – в смт. Лазурне) з них:

– ст. 130 КУпАП (Керування т/з у стані алкогольного сп’яніння) – 1;
– інші порушення правил дорожнього руху – 5;
– ст. 152 КУпАП (Порушення благоустрою населених пунктів) – 2;
– ст. 156 КУпАП (Порушення правил торгівлі і тютюном) – 2;
– ст. 160 КУпАП (Торгівля з рук у невстановлених місцях) – 7;
– ст. 173 КУпАП (Дрібне хуліганство) – 2;
– ст. 173-2 КУпАП (Домашнє насильство) – 4.

З числа складених 23 адміністративних протоколів, 4 розглянуто працівниками поліції, 15 – надіслано на розгляд суду, 4 – надіслано на розгляд адміністративної комісії.

Було обстежено 15 об’єктів торгівлі та закладів громадського харчування. За результатами обстеження було встановлено, що у 12-х суб’єктів господарювання не було виявлено порушення Правил торгівлі продовольчими товарами.

У решти суб’єктів господарювання виявлені порушення в частині відсутності стенду «Куточок споживача». Пожежно-профілактичними відпрацюванням, які проводяться з року в рік констатується, що територія м. Скадовськ має високу щільність розташування торгівельних об’єктів завдяки стихійній торгівлі, що є потенційно небезпечним фактором.

Земельні ділянки приватними забудовниками використовувалися не за цільовим призначенням. Житлові споруди (дома) використовуються для поселення відпочиваючих та не підлягають перевіркам органами державного нагляду у відповідній сфері.

При будівництві застосовуються несертифіковані будівельні матеріали, які демонтовані з існуючих раніше будівель, споруд та мають пошкодження конструктивних елементів, що може привести, при їх подальшій експлуатації, до руйнувань конструкцій, обрушенням та загибелі людей.

За результатами обстеження було встановлено, що у 4-х суб’єктів господарювання не було виявлено порушення Правил торгівлі.

19 липня робоча група перевірила місця відпочинку у Генічеському районі Херсонської області.

За результатами виїзду встановлено, що на території Генічеського району сміття вивозиться по укладеному договору, або по квитанції про сплату на вивіз сміття, та не сплачується екологічний податок.

Слід зазначити, що за перше півріччя 2018 року до бюджету Генічеського району надійшло 66,7 тис. грн туристичного збору, в тому числі 6,9 тис. грн – до міського бюджету м.Генічеськ, 57,7 тис. грн – до бюджету Щасливцівської сільської ради, 1,7 тис. грн – до бюджету Стрілківської сільської ради.

З 10 червня 2018 року по 15 вересня 2018 року до Генічеського ВП відряджено 36 співробітників поліції з числа приданих сил, з них:

– 25 працівників роти поліції особливого призначення забезпечують охорону публічного порядку та безпеки громадян у селах Генічеська Гірка, Щасливцеве та Стрілкове, 11 працівників інших територіальних підрозділів поліції;
– 2 слідчо-оперативні групи;
– 3 автопатрулі;
– 12 піших патрулів.


Під час відпрацювання з 19 липня 2018 року по 21 липня 2018 року виявлено та задокументовано 19 адміністративних правопорушень, з них:

2 – за ст. 159 КУпАП.
2 – за ст. 152 КУпАП.
2 – за ст. 160 КУпАП.
1 – за ст. 106-2 КУпАП.
1 – за ст. 183 КУпАП.
2 – за ч.1 ст. 178 КУпАП.
1 – за ст. 192 КУпАП.
1 – за ст. 44 КУпАП.
1 – за ст. 130 КУпАП.
1 – за ст. 125 КУпАП.
5 – за ч.1 ст. 122 КУпАП.

За результатами обстеження було встановлено, що у 2-х суб’єктів господарювання виявлені порушення в частині відсутності стенду «Куточок споживача» та реєстрації потужності операторів ринку.

Основними недоліками на об’єктах курортної інфраструктури району , є:
– відсутня автоматична пожежна сигналізація;
– незадовільний стан електричних мереж;
– недостатня кількість, або повна відсутність первинних засобів пожежогасіння;
– керівники не пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму.
– відсутні договори на обслуговування з аварійно-рятувальними службами;
– відсутні рятувальні пости;
– обстеження водної акваторії пляжів не проводилось;
У пансіонаті «Золоті піски»:
– відсутнє протипожежне водопостачання;
– водонапірна башта не пристосована для забору води пожежними автомобілями.

6 липня відбувся виїзд робочої групи з питань забезпечення вимог бюджетного законодавства під час проведення курортного сезону в області в селі Хорли Каланчацького району.

Під час заходу відбулася зустріч з головою Хорлівської сільської ради, в ході якої було обговорено проблемні питання, з якими зтикаються під час проведення курортного сезону в Хорлах та на місці відповідними спеціалістами було надано консультацію з їх вирішення.


Також, слід зазначити, що за січень – червень поточного року до бюджету с. Хорли надійшло 1,4 тис. грн туристичного збору, що на 30,4 відсотка більше ніж за аналогічний період минулого року.

На території с. Хорли Каланчацького району знаходяться заклади громадського харчування, бази відпочинку, пансіонати, готелі. При відвідані зазначених об’єктів в більшості з них були відсутні керівники, що не дало змогу отримати повну та достовірну інформацію по заданим питанням.

Крім того було встановлено, що на території с. Хорли не всі суб’єкти господарювання уклали договір на вивезення побутового сміття з комунальними підприємствами.

Під час рейду з’ясовано, що у більшості закладів (магазини, кафе) відсутні куточки споживача і, можливо, використовується незадекларована праця на базі відпочинку МП «Сонет».

З 06 по 08 липня 2018 року в с. Хорли працівниками поліції виявлено 13 адміністративних правопорушень за якими складено адміністративні протоколи, а саме:

– ст.130 КУпАП (Керування т/з у стані алкогольного спяніння) – 1;
– ст. 156 КУпАП (Порушення правил торгівлі і тютюном) – 1;
– ст.159 КУпАП (Порушення правил торгівлі на ринках) – 2;
– ст. 173 КУпАП (Дрібне хуліганство) – 2;
– ст. 175-1 КУпАП (Куріння у заборонених місцях) – 2;
– ст. 178 КУпАП (Розпивання алкоголю у заборонених місцях) – 5.

Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області. 06.07.2018 року під час виїзду робочої групи з питань забезпечення вимог бюджетного законодавства під час проведення курортного сезону представниками ГУ ДСНС України у Херсонській області у складі групи було проведено обстеження місць масового відпочинку населення, розважальних закладів, об’єктів торгівлі с. Хорли, Каланчацького району було обстежено наступні об’єкти:
База відпочику «Білий лебедь»;
База відпочику «Україна»;
База відпочику «Гродно»;
База відпочику «Южна»;
База відпочику «Південа»;
База відпочинку ЛОК «Черноморець»;
ПП Кочеткова О.Г.;
ПП Буганова О.Л.;
ПП Самойлов О.Л.;
ПП Степанко А.С;
ПП Вечеріков В.В.

З персоналом перелічених об’єктів було проведено бесіди та інструктажі з питань пожежної безпеки, інструктажі щодо користування первинними засобами пожежогасіння, а саме вогнегасниками, були вказано на необхідність реєстрації декларацій на відповідність матеріально-технічної бази вимогам пожежної безпеки.

Крім того, основними недоліками на оглянутих об’єктах, є:

– відсутня автоматична пожежна сигналізація;
– незадовільний стан електричних мереж;
– недостатня кількість первинних засобів пожежогасіння;

Пожежно-профілактичними відпрацюванням, які проводяться з року в рік констатується, що територія с. Хорли має високу забур’яненість, території не доглянуті, а також в наявності покинуті будівлі, які є потенційними об’єктами для виникнення пожеж враховуючи, що територія навколо покинутих будинків не обслуговується. Земельні ділянки приватними забудовниками використовувалися не за цільовим призначенням. Житлові споруди (дома) використовуються для поселення відпочиваючих та не підлягають перевіркам органами державного нагляду у відповідній сфері.

При будівництві застосовуються несертифіковані будівельні матеріали, які демонтовані з існуючих раніше будівель, споруд та мають пошкодження конструктивних елементів, що може привести, при їх подальшій експлуатації, до руйнувань конструкцій, обрушенням та загибелі людей.

Договори на утилізацію відпрацьованої тари і пакувальних матеріалів та їх первинний облік відсутні, роздільне збирання відходів на підприємстві здійснюється. Встановлена пластмасова ємність для твердих побутових відходів.

Збір та вивіз ТПВ та стічних вод на території Хорлівської сільської ради здійснює КП «Бриз», роздільне збирання твердих побутових відходів не здійснюється. Проведено візуальний огляд набережної та пляжної зони с. Хорли. Територія навколо пляжу частково забур’янена та засмічена( пєт-пляшки, обгортки від морозива та інш.). Ємності для збирання сміття на території пляжу відсутні.

22 червня робоча група з перевірила діяльність підприємців у с. Залізний Порт Голопристанського району.

Треба відразу зазначити, що під час перевірки голова Новофедорівської сільської ради Голопристанського району пані Лахтадир була відсутня, тому співпраця проводилась з інспектором по податках Новофедорівської сільської ради – С. Альбах.

Було обстежено 7 об’єктів торгівлі та закладів громадського харчування. За результатами цього обстеження було встановлено, що у суб’єктах господарювання відсутні стенди «Куточок споживача» та виявлені порушення санітарних норм у деяких кафе.

На території с. Залізний Порт Голопристанського району багато закладів громадського харчування (приготування на плитах, на мангалах, грилях, приготування у фритюрі, випічка), пансіонатів, готелів, хостелів (приготування їжі, пральні, можливо лазні та сауни). При відвіданні данних об’єктів більшість з них виявилась зачинена, або ж було відсутне керівництво.

За даними Департаменту на території с. Залізний Порт дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря отримали лише 4 суб’єкта господарювання.

Відсутність відповідних дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, ставить під сумнів сплату податків за забруднення навколишнього середовища, а також не дає змогу оцінити стан забруднення атмосферного повітря на даній території.

Також треба відмітити, що отримання дозволів на викиди забруднюючих речовин відповідними суб’єктами господарювання значно менше ніж в інших населених пунктах, курортного спрямування, таких як Скадовськ та Генічеськ.

Під час рейду з’ясовано, що у більшості закладів (магазини, кафе) відсутні куточки споживача і, можливо, використовується незадекларована праця… У зв’язку з відсутністю голови Новофедорівської сільської ради отримати інформацію по вищезазначеним закладам не надалося можливим.


22.06.2018 року в с. Залізний Порт працівниками поліції виявлено 11 адміністративних правопорушень за якими складено адміністративні протоколи, а саме:

– ст. 152 КУпАП (Порушення правил благоустрою населених пунктів) – 5;
– ст.121 КУпАП (Керування незареєстрованими т/з) – 2;
– ст.126 КУпАП (Керування т/з без документів) – 1;
– ст.122 КУпАП (Інші порушення ПДР) – 3.

На території курорту у магазинах продається риба, на яку відсутні необхідні документи. А самі магазини не зареєстровані згідно наказу Мінагрополітики № 39 від 10.02.2018.

Інші порушення у закладах харчування курорту Залізний Порт – відсутній куточок споживача, спецодягом персонал забезпечений не в повній мірі, санітарний стан багатьох кафе незадовільний, вітрини в антисанітарному стані, супровідні документи на сировину та харчову продукцію не пред’явлені. Було багато прикладів, коли власники закладів харчування просто говорили, що в них всі документи є в наявності, але вони їх не пред’являли.

Особливо викликає велике занепокоєння відсутності вже на протязі декількох років в с. Залізний Порт, Новофедорівської сільської ради підрозділу місцевої пожежної охорони. Пожежнам безпека. Особливо вона стає актуальною після трагедій в дитячому таборі біля Одеси, або ТРЦ у місті Кемерово. Були виявлені наступні порушення та недоліки:

– відсутня автоматична пожежна сигналізація;
– незадовільний стан електричних мереж;
– недостатня кількість первинних засобів пожежогасіння;
– не всі посадові особи пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму;
– газобалонні установки експлуатуються з порушенням;
– використання горючого облицювання приміщень кафе;
– відсутні протипожежні розриви між об’єктами, будівлями та спорудами. (це стосується забудови всієї набережної).

Зазначимо, що було перевірено дуже малу частину всього,що треба було перевірити. Більшість просто не пускала перевіряючих. Нема власників і все. Ідіть звідси!

Цікава деталь. Фахівці обласного управління Держпродспоживслужби перевіряли оздоровчі заклади в Голопристанському районі і виявили, що 18 баз відпочинку на території Голопристанського району працюють без дозволь них документів. Таким чином, стан готовності цих закладів та умови безпечності перебування в них невідомі.

Ось такі справи. Туристична Херсонщина запрошує… І не треба дивуватися заповненим літакам та автобусам, які відвозять херсонських туристів на пляжі Болгарії, Турції Албанії та інших країн…