Володимир Омелян: Успішний запуск концесії Херсонського морського торговельного порту – це ключове завдання

11.05.2018
1093

7 травня 2018 року в Міністерстві інфраструктури України під головуванням Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна відбулась нарада щодо розгляду можливостей покращення фінансового стану державних підприємств «Херсонський морський торговельний порт», «Скадовський морський торговельний порт», «Ренійський морський торговельний порт».

В нараді взяв участь в.о. голови Адміністрації морських портів України (АМПУ) Райвіс Вецкаганс, керівник Проектного офісу з питань державно-приватного партнерства в інфраструктурі «SPILNO», керівники державних підприємств − морських торговельних портів.

«Міністерство інфраструктури України продовжує роботу над покращенням фінансового стану Херсонського, Скадовського та Ренійського морських портів. І, як показує світова та європейська практика, розвиток державно-приватного партнерства і залучення приватних інвестицій – це єдиний шлях розвитку цих та інших підприємств морської галузі. І менеджмент портів має проявляти ініціативність, докладати всіх зусиль для пошуку стратегічних партнерів і інвесторів. З боку Міністерства вам гарантована повна підтримка», − зазначив Володимир Омелян.

Також він наголосив, що необхідно оптимізувати всі виробничі процеси та позбутися непрофільних активів, зробити все, щоб об’єкти стали привабливими для інвесторів. «Необхідно максимально ефективно використати вікно малої приватизації і дати нове життя державним стивідорам. Збиткові порти, які десятиліття йшли дорогою вмирання, можуть врятувати лише інвестиції. А людям на місцях, щоб не булоніяких спекуляцій, потрібно пояснювати, що концесія – це захищені робочі місця, гідні зарплати, перспектива для працівника і підприємства. Тому якомога швидший успішний запуск пілотного проекту концесії Херсонського морського торговельного порту – це ключове завдання», − наголосив очільник Міністерства інфраструктури України.

За даними АМПУ, останнім часом спостерігається тенденція скорочення частки державних стивідорних підприємств у загальному обсязі вантажопереробки.

«АМПУ через свої філії у портах створює рівні умови для всіх портових операторів, проте державним стивідорам все важче конкурувати з приватним сектором через надмірне фіскальне навантаження та технологічні фактори. Інвестиційні проекти на основі концесії майнових комплексів у морських портах за умови збереження контролю держави за майном – це один з найкращих інструментів з підвищення ефективності роботи державних підприємств. Тож запланований концесійний проект у Херсонськомуморському торговельному порту має стати дороговказом і для інших державних підприємств портової галузі», — зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.