Що передплачують мешканці України

26.09.2019
731

Не зважаючи на те, що понад 70% українців найчастіше отримують інформацію про Україну та світ із загальнонаціональних телеканалів, тобто телебачення залишається основним джерелом новин для більшості населення, затребуваною залишається послуга передплати друкованих видань.

Так, на 2019 рік (станом на 01.01.2019) українці передплатили понад 7,81 млн. газет і журналів.

Традиційно рівень передплати залишається вищим у сільських населених пунктах: мешканці сіл передплатили 4608 тис. прим. (або 59%), мешканці міст віддають перевагу новинам телебачення та інтернет-ресурсів, проте передплатили 3202 тис. прим. (або 41%).

Тобто у сільській місцевості передплату оформляє майже кожен третій, а в місті лише один з дев’яти. Загальна кількість передплатників – понад 7,1 млн. осіб.

Найбільше передплачують у Дніпропетровській (564 тис.), Київській (471 тис.) та Запорізькій областях (431 тис.) Найменше – у Луганській (70 тис.), Закарпатській (124 тис.) та Чернівецькій (181 тис.).

Переважна більшість передплатників (90%) – фізичні особи, 10% – юридичні.

Серед юридичних осіб найактивніше передплачують державні структури (35%), навчальні заклади (15%) та приватні підприємства (13%).

Найчастіше передплатники обирають термін передплати – 4-6 міс. (40%), третина оформляють передплату на 1-12 міс (32%), і лише 16% і 12% передплачують на 2-3 міс. чи 1 міс. відповідно.

Більшим попитом користуються видання загальнодержавної сфери розповсюдження, які висвітлюють події, що стосуються всієї країни. Таких видань передплатили 4,5 млн примірників або 58%. Їх активно передплачують на Київщині (92% в структурі тиражів), Львівщині (83%) та Одещині (81%).

Місцевими подіями здебільшого цікавляться на Чернігівщині (72% місцевих видань в структурі тиражів), Запоріжжі (64%) та Волині (59%).

Загальний тираж місцевих видань (обласних, міських, районних газет і журналів) склав 3,3 млн примірників (42%).

Загальна кількість найменувань усіх видань, які можна передплатити за каталогом видань України «Преса поштою» та місцевими каталогами, – 3185 (загальнодержавних – 1602, місцевих – 1583)

За вподобаннями:

– Найбільше українці цікавляться політичними подіями та економічним становищем країни та регіону, адже п’ята частина (20%) усіх передплачених видань – це видання громадсько-політичної тематики (які висвітлюють суспільні події, життя місцевої громади, роблять акцент на новинах політики, економіки)

– 14,1% передплачуваних видань містять інформацію, що стосується соціального захисту населення (наприклад, умови отримання пенсії, нарахування субсидій, інформація про пільги тощо)

– 8,9% – видання універсального змісту (також активно висвітлюють найрізноманітніші новини, проте, у порівнянні з громадсько-політичними виданнями, мають більше інформації розважального характеру).

Далі за популярністю йдуть газети та журнали, присвячені Родині (домівці, побуту); Охороні здоров’я та Медицині; Сільському та Присадибному господарствам; Видання для жінок і для чоловіків; Дитячі та молодіжні видання.

Майже у всіх регіонах у трійку лідерів за кількістю передплачених входять громадсько-політичні видання та універсального змісту.

Лише на Рівненщині, Харківщині та Хмельниччині до рейтингу потрапили Родина (домівка, побут), а на Тернопільщині – окрім Родини (домівки, побуту) – Сільське та присадибне господарство.