Розвиток фітнес-індустрії має стати частиною формування культури здорового способу життя в Україні – експерти

30.06.2018
1607

Фітнес індустрія в Україні показує зростання за показниками кількості споживачів, об’єктів і загального обороту галузі. Такі результати дослідження ринку фітнес-індустрії представила Галина Березюк, керівник компанії FitnessConnectUA, під час прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі

«Кількість споживачів збільшилась на 70 тисяч, кількість клубів збільшилась на 150, трошки зросла вартість абонементу – відповідно всі ці три фактори вплинули на збільшення загального обороту галузі», – деталізувала Галина Березюк.

Цьогорічні результати дослідження вперше увійшли у Європейський звіт про ринок здоров’я і фітнесу у Європі. «У Європейському звіті Україна за показниками кількості клубів, кількості споживачів і обороту ринку не пасе задніх, оскільки займатись фітнесом в Україні найдешевше. Це позитивно для споживачів і для розвитку галузі.

У Європі фітнесом займаються 60 мільйонів людей – доля українців складає 1,8%. Щоб подвоїти кількість споживачів в Україні у галузь потрібно залучити 1,4 мільярди доларів інвестицій, які найдоцільніше залучати у невеликі міста. Щоб збільшити кількість інвестицій потрібно залучати всіх – це має бути державна підтримка, це має бути робота зі сторони фітнес індустрії і це має бути перш за все робота з громадськістю», – розповіла Галина Березюк.

Для того, щоб збільшити кількість державних інвестицій у галузь важливо популяризувати соціальну складову фітнес-індустрії. «Якщо ми говоримо про державні інвестиції – як і у кожному проекті має бути вагома соціальна складова і ми маємо довести, що суспільна користь від прийняття такого рішення буде більша, ніж затрати або недоотримані кошти держави.  Отримати кошти на свої проекти – це досить складна процедура», – зазначив Матвій Бідний, директор департаменту фізичної культури та неолімпійських видів спорту при Міністерстві молоді та спорту України.

Серед важливих тенденцій у фітнес-індустрії – збільшення рівня свідомості споживачів, у тому числі зацікавленості якістю та безпекою надання послуг. Один з можливих способів забезпечення безпеки споживачів – введення обов’язкової сертифікації для тренерів. «Це питання досить важливе і проблема дійсно існує і її потрібно вирішувати на національному рівні. Питання у тому, хто буде виробляти стандарти і хто буде виконувати роль сертифікаційного центру. Я вважаю, що у нас є достатньо кваліфікованих людей з індустрії, які можуть сформувати правильну концепцію процедури сертифікації і зробити її дійсно тим органом, який допоможе отримувати кваліфікованих спеціалістів», – зазначив Максим Зарецький, партнер групи компаній Sport Life.

«Досліджуючи фітнес-галузь ми повинні говорити про сферу громадського здоров’я загалом. Ми повинні розуміти, що формування культури здорового способу життя у нас в Україні це дуже комплексний фактор. Дослідження, яке ми проводили по всій Україні спільно з Міністерством здоров’я України і Інститутом КПІ показало, що серед основних факторів здорового способу життя регулярна фізична активність є найменш зрозумілим фактором для населення України», – додав Владислав Сила, голова Асоціації «Українські центри нових технологій і здоров’я».

Одним з елементів комплексного підходу до формування культури здорового способу життя в Україні має стати популяризація здорового харчування. «Здоровий спосіб життя – це не лише фізична активність. Звичка здорового харчування також дуже сильно впливає на загальний стан здоров’я. Ми вітаємо ініціативи Міністерства охорони здоров’я в сфері громадського здоров’я, тому що саме розробка систем правильного підходу у сфері харчування – це те, що зараз є актуальним.

Сьогодні в Україні є Асоціація дієтологів і лише ці люди можуть консультації стосовно харчування. Якби у нас була створена Асоціація нутриціології – і це пропозиція – тоді ми зможемо описати стандарти, процеси. Це є наша пропозиція і ми відкриті до співпраці з різноманітними гравцями ринку», – зазначила Ірина Кравцова, директор міжнародного офісу FitCurves.