Нововоронцовський район. Прямий діалог: чому голова райради ігнорує проблеми громад?
Напередодні Нового року, 27 грудня, жителі сіл Миролюбівки та Любимівки приїхали до Нововоронцовської районної ради, аби обговорити проблему, яка болить їм вже давно – питання ремонту доріг.
Перед цією подією Миролюбівський сільський голова Олег Яровий, як і належить, попередив про зібрання голову районної ради Михайла Бідного. Приїхавши до будівлі райдержадміністрації, люди зустріли пана Бідного, який запропонував їм піднятися до залу засідань.
Піднявшись на другий поверх, схвильовані та обурені жителі двох вищезгаданих сіл чекали на нього певний час, але марно, бо з’ясувалося, що спілкуватися з ними Михайло Бідний не збирався, натомість сів у службовий автомобіль і поїхав із селища, залишивши людей наодинці з їх проблемою, повідомляють ВІСТІ
Тим не менш, наскільки відомо кореспондентові, до жителів Миролюбівки та Любимівки вийшла заступник голови РДА Наталя Литовченко. Ми попросили пані Наталю прокоментувати зустріч та ситуацію, що склалася:
«Писати про те, що дороги, як кажуть самі жителі району, від «Кавуна» до повороту на Високопілля (а це саме дорога державного значення Т–22-07) немає, це нічого не сказати. І те, що жителі сіл Миролюбівка та Любимівка вирішили ініціювати питання ремонту саме цієї ділянки дороги, теж закономірне. Адже ця дорога йде через усю Миролюбівку і є центральною дорогою села, по якій діти ходять у садочок, у школу, пенсіонери в аптеку та магазини. Ясно, що місити багнюку їм стало несила. І от вони домовилися про зустріч із головою районної ради.
Але, в силу певних обставин, зустрітися із представниками громади випала нагода саме мені. Хочу зазначити, що зустріч, яка тривала більше години, була досить емоційна, адже питання дуже наболіле. І звичайно присутні надіялися, що питання ремонту дороги вирішиться негайно.
Ось реальна Херсонщина. село Миролюбівка Нововопонцовського району
Але ніхто не збирався «загравати» з людьми, пообіцявши їм те, що не вирішується на районному рівні. Бо ж зазначена дорога — це дорога державного значення, ремонтом якої займається Служба автомобільних доріг України, а не районні органи виконавчої влади. Хочу уточнити, що тільки виготовлення проекту по капітальному ремонту зазначеної дороги обійдеться в декілька мільйонів гривень, не враховуючи сам ремонт. І навіть сума співфінансування на виготовлення проекту буде досить вагомою для районного бюджету.
Проте руки ніхто не опускає: протягом декількох останніх років районна державна адміністрація систематично ініційовувала звернення на ім’я попереднього голови Херсонської обласної державної адміністрації, керівництва Служби автомобільних доріг України в Херсонській області щодо критичного стану дороги державного значення Т-22-07 та необхідності першочергового її ремонту.
І тільки на недавній «кущовій» нараді, яка відбулася в смт. Високопілля із керівництвом області з приводу стану доріг, конструктивно обговорювалося питання щодо початку робіт по ремонту траси Т-22-07. А саме виготовлення проектної документації на капітальний ремонт зазначеної дороги за умови співфінансування з місцевих бюджетів.
І я вважаю перше, що потрібно зробити, це терміново обговорити питання з керівництвом Служби автомобільних доріг у Херсонській області щодо пріоритетності ремонту у 2020 році саме цієї дороги, враховуючи її стан. А у відповідних місцевих бюджетах передбачити суму співфінансування на виготовлення проекту. А все інше — це популістичні заяви.
Хочу звернути увагу, що ремонт доріг в районі завжди був одним із пріоритетних напрямків роботи районної державної адміністрації. Саме тому, ще у 2018 році з метою проведення ремонтних робіт доріг району загального користування місцевого значення було виготовлено 5 проектів, на що було витрачено близько 400,0 тис. грн. коштів районного бюджету, на загальну суму фінансування робіт понад 50,0 млн. грн.
І в перелік проектів, пріоритетних до фінансування у 2020 році включено одну проектну документацію на поточний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О221404 Миролюбівка — Петропавлівка на ділянці 9+000 – км 14+700, загальною вартістю робіт -14,9 млн. грн.
І ще хочу внести одну ясність.
Одним із питань на зустрічі звучало питання щодо надання переваг фінансування ремонту доріг саме по селищу Нововоронцовка. Як депутат селищної ради хочу зазначити, що щороку при затвердженні селищного бюджету виділяється досить значна сума на виготовлення проектних документацій на проведення ремонтних робіт об’єктів комунальної власності, в тому числі і доріг. Саме завдяки цьому та активної участі селищного голови у реалізації проектів, протягом останніх років і було відремонтовано дві дороги по селищу за рахунок коштів державного бюджету.
Але потрібно розуміти, що кошти, які виділяються з державного бюджету обласним державним адміністраціям на ремонт доріг загального користування місцевого значення (дороги обласного підпорядкування), на ремонт доріг комунальної власності, які фінансуються за окремими Постановами КМУ, ніяк не можуть витрачатися на ремонт доріг державного значення, які перебувають у підпорядкуванні Служби автомобільних доріг України. І тому ніхто не забирає нічиї кошти, просто кожен на своїй території має конкретний результат роботи місцевої влади».
Звичайно, пересічному читачеві зі слів пані Наталі зрозуміло, що ремонтом дороги державного значення займаються зовсім не органи місцевого самоврядування, як то райрада. Та чи не варто було б голові районної ради показати свою небайдужість і піти на діалог із громадою, замість того, щоб ігнорувати? Та чи це вперше.
Ірина КОШАРСЬКА