Дуальна освіта: досвід і перспективи

24.10.2017
762

Головним завданням сучасного професійно-технічного навчання в умовах стрімких змін, що відбуваються у світі, є підготовка компетентних кваліфікованих робітників, здатних до самореалізації, мобільності, швидкого реагування до потреб ринку праці, вмінню вирішувати різноманітні проблеми та приймати рішення в нестандартних ситуаціях.

Професійна освіта у Херсонському вищому професійному училищі ресторанного господарства – це, насамперед, інноваційні освітні технології у поєднанні продуктивної співпраці з підприємствами – замовниками кадрів, новаторська організація навчально-виробничого процесу і активна співпраця його учасників – педагогічних працівників, роботодавців та учнів. Однією з перспективних та, водночас, стратегічно важливих технологій організації навчального процесу в ДНЗ ХВПУРГ – є впровадження елементів дуальної системи навчання, сенс якої полягає у паралельному навчанні учнів в училищі та на підприємстві.

Як приклад такої системи навчання, можна навести ряд Херсонських підприємств ресторанного господарства, з якими училище співпрацює вже не перший рік. У цих закладах для учнів створені належні професійні умови, встановлено високоефективне технологічне устаткування та віддається пріоритет приготуванню страв за сучасними технологіями з врахуванням регіонального компоненту. Це дозволяє підвищити мотивацію учнів до навчання та будувати стабільні, міцні партнерські стосунки з підприємствами – замовниками робітничих кадрів.

При такій системі роботи навчальний заклад забезпечує учнів теоретичними знаннями, достатньою професійною орієнтацією, а формування складних та комплексних навичок учнів здійснюється на конкретному виробництві, або, точніше, на конкретному робочому місці підприємства ресторанного господарства. Професійні знання та досвід в учнів набуваються, розширяються та поглиблюються під час виробничого навчання та виробничої практики. Навчання майбутніх кваліфікованих робітників за дуальною системою створює для учнів високу мотивацію отримання знань та набування професійних навичок тому що якість їх знань прямо пов’язана з виконанням професійних обов’язків на робочих місцях, з’являється упевненість у завтрашньому дні.

Педагогічний колектив Херсонського вищого професійного училища та керівники підприємств ресторанного господарства тісно співпрацюють у складанні навчально – плануючої документації; ними здійснюється погодження змісту робочої навчальної програми професійно – практичного навчання; детальної навчальної програми виробничої практики; переліку навчально – виробничих робіт, завдань на проведення пробних кваліфікаційних робіт.

Професіонали від підприємств є активними учасниками засідань «круглих столів» та конкурсів професійної майстерності, де вони входять до складу журі. До того ж, приватні підприємці є головами кваліфікаційної комісії при присвоєнні випускникам робітничої кваліфікації. Отже, така дуальна система роботи дає можливість задовольнити потреби у кваліфікованих робітниках певних професій та окреслити перспективи подальшого працевлаштування випускників училища.

Педагогічний колектив училища та соціальні партнери розуміють, що мають працювати на випередження і швидку адаптацію випускників до виробничої сфери. А системне впровадження сучасних виробничих технологій – сприяє позитивним зрушенням у роботі навчального закладу і дає можливість здійснювати підготовку кваліфікованого, конкурентоспроможного, на ринку праці, робітника.