Білорусь уклала інвестиційний договір на будівництво річпорту поблизу кордону з Україною, який зв’яже Чорне та Балтійське море
Білорусь уклала інвестиційний договір з компанією «Бєлтопенерго» на будівництво річкового порту на Дніпрі в Гомельській області поблизу кордону з Україною.
Про це повідомив міністр транспорту і комунікацій Білорусі Олексій Авраменко в рамках Другого форуму регіонів України і Республіки Білорусь.
“У нас вже підписаний інвестиційний договір з компанією, яка будуватиме — ЗАТ «Бєлтопенерго „… Якщо говорити про перший етап будівництва, то сума інвестицій складе $20 млн“,— повідомив Авраменко.
За його словами, саме така сума інвестицій потрібна для початкового запуску річкового порту.
Як пояснив екс-заступник міністра інфраструктури, нині радник міністра інфраструктури України Віктор Довгань, перша черга будівництва порту в Нижніх Жарах (Гомельська область, Білорусь) почнеться одночасно з днопоглибленням Дніпра українською стороною.
“Перша черга будівництва порту в Нижніх Жарах почнеться одночасно з нашим днопоглибленням Дніпра до 2,65 м, вартість робіт становить 80 млн грн. Плюс ще (необхідно — БЦ) прийняття закону про внутрішній водний транспорт і повернення наших інвестицій в днопоглиблення за рахунок перевалки в порту Херсон “,— зазначив Довгань.
За попередніми розрахунками, повідомив Довгань, транзитний потік України збільшиться на 6–7 млн тонн вантажів (добрива, ліс і нафтопродукти) протягом 3 років.
Маршрут, який з’єднує Балтійське і Чорне море називається Е-40. Створений двісті років тому, він з’єднував порти Гданська та Херсона.
Сьогодні цей шлях судноплавний лише частково. Відродження маршруту пожвавить торгівлю між Польщею, Білоруссю і Україною: одна баржа на 900 тонн замінює 18 вагонів або 45 вантажівок на 20 тонн.
Проект Е-40 передбачає створення річкового шляху від Балтійського до Чорного моря через річки Вісла, Західний Буг, Прип’ять і Дніпро. Його протяжність складе більше 2 тис. Км. У реалізації проекту візьмуть участь Польща, Білорусь і Україна.
Україна зі своєї сторони проведе днопоглиблення на річці Дніпро та Прип’ять і відновить судноплавство по Прип’яті, яке зупинилось 14 років тому.
По відновленому шляху Е-40 планується перевозити від 12 млн тонн вантажу на рік. Україна планує постачати свою продукцію по річці в Білорусь, а потім до Євросоюзу. Білорусь збирається перевозити по Дніпру нафтопродукти, ліс, будматеріали, продукцію чорної металургії та калійні добрива, в річкові порти України, а кораблями «ріка-море» доставляти їх в держави Чорноморського басейну.