«Нельотна погода» у херсонському аеропорту
Ще півроку тому інфострічка місцевих інтернет-видань рябіла від новин з Херсонського аеропорту, про це пишуть журналісти видання ПІК.
Останнім же часом про повітряні ворота регіону взагалі майже не чутно.
У чому ж справа – нове керівництво більш закрите, ніж попереднє, чи просто йому, новому керівництву, нічого розповісти про досягнення в аеропорту? На жаль, причина криється в останньому. Бо відколи обов’язки директора КП «Херсонські авіалінії», заступив виконувати пришлий із Жулян Євген Кучерук, на підприємстві розпочався період застою.
Тепер Херсон може забути про авіасполучення з Польщею та Литвою, адже угоди з представниками цих країн так і не підписано. Це було в планах колишнього керівника КП «Херсонські авіалінії» Григорія Усіка, але того зняли з поїзда по дорозі на зустріч з партнерами, а за кілька днів звільнили. Новий же керманич аеропорту, з огляду на свою тактику, такі контракти поки не планує.
В аеропорту на перспективу не думають
А ще – на носі зима, а в Херсонського аеропорту так і не з’явилося світлосигнальне оснащення, яке б дозволяло приймати літаки за будь-якої погоди. З тією системою, що є, наші повітряні ворота можуть працювати лише за ідеальної видимості, якщо ж, приміром, пориви вітру досягають більше 15 м/с, турецькі авіалінії не йдуть на ризик з посадкою чи злетом.
А все через те, що «світлосигналка» в Херсонському аеропорту розрахована на посадку літака з одного курсу, а треба, щоб була з двох курсів. На сучасне оснащення необхідні 460 мільйонів гривень і спеціальна ліцензія. Але проект для її отримання ніхто не розробив. Кажуть, представники «Туркіш ейрайнс» вже попередили херсонську сторону, що якщо в зимовий час аеропорт кілька разів поспіль не зможе прийняти літак, то оператор розглядатиме питання про переведення трьох рейсів у стамбульському напрямку на аеропорт «Миколаїв». А це вже загроза втратити авіа-оператора назовсім.
На відміну від Херсону Миколаїв розвиває свій аеропорт
А сусід просто на п’яти наступає – відновлення Миколаївського аеропорту йде повним ходом. Там вже на 75% готовий новий аеровокзал, зроблена нова злітна смуга, встановлюються прилади системи автоматичної посадки літаків з двох курсів проти одного херсонського. А ще миколаївці відновили світло-сигнальну систему і замовили проект на підвищену інтенсивність аеропорту…
Так, голова Херсонської ОДА Андрій Гордєєв наполіг на тому, щоб УКС обласної ради підготував пакет документів для надання до ДФРР, це необхідно для проходження перевірки. У разі позитивного результату держава має виділити 40 мільйонів гривень на «світлосигналку» і все йде до того, що так воно і станеться.
Але, знову ж таки, заслуги діючого керівники аеропорту тут жодної. Більше того, навіть якщо гроші виділять, то без розробки комплексного проекту вартістю у 460 мільйонів, якого досі нема, це просто трохи відтермінує наступ проблем.
Херсонський аеропорт витрачає гроші на шлагбауми
Зате перед аеровокзалом з’явився кордон – шлагбаум, який не пускає пасажирів під’їхати на таксі чи приватному транспорті ближче до входу, щоб не тарабанити здалеку важкі сумки й валізи.
Певно, виконуючий обов’язки директора підприємства вирішив перейняти «фішку» аеропорту Жуляни, де він раніше працював. Але ж як можна рівняти інтенсивність транспорту перед столичним аеропортом і херсонським? У такому разі наш шлагбаум виглядає не інакше, як непорозуміння. При тому, що коштує засіб обмеження руху недешево – 400 тис. гривень витратив на нього аеропорт із власних коштів. То невже підприємству більше нікуди дівати гроші? Як би не так! Аеропорту «Херсон» вже давно аж пече придбання приладу вертикального виміру висоти, прилад виміру горизонтальної висоти купили за попереднього керівництва.
Але замість вирішення питань з оновленням оснащення, адже це безпека повітряних воріт регіону і його авторитет, в аеропорту вирішують питання кадрові, на власний розсуд.
В аеропорту правлять СБУшники та міліціонери
Останнім часом на роботу до підприємства прийняли трьох ветеранів СБУ. Пенсіонери, які не мають жодного відношення до авіаційної справи, зайняли керівні посади в аеропорту. Так, людина, пропрацювавши два з половиною місяці начальником відділу перевезень, враз стала… першим заступником директора КП «Херсонські авіалінії». Хоча за ст. 79 Повітряного кодексу України заборонено брати на дану посаду представника без фахової освіти.
Такі спеціалісти мають проходити перевірку в Києві і отримувати відповідні сертифікати. Але Херсонській облраді, яка погоджує кандидатів на посаду, адже це їй підпорядковане КП «Херсонські авіалінії», схоже, можна все. А пенсіонери зі спецслужб працюють собі. Так завзято, що не помічають махрової корупції в аеропорту. Днями ЗМІ облетіла новина про затримання хабарника з числа представників митниці у Херсоні. Якимось чином у тих статтях прозвучало, що хабарника взяли «у порту», насправді ж затримання відбулося в аеропорту. Митник вимагав з пасажира 1050 доларів США за ввезення в Україну багажу без огляду…
Аеропорт можуть віддати за борги
Чому ж все так ніяк у випадку з Херсонським аеропортом – при блискучому старті все йде до крутого піке?
Що це, банальна безгосподарність чи продумана тактика зацікавлених осіб? Не секрет, що на підприємство давно поклали око. Так, його попередній господар, який незаконно приватизував аеропорт, прагне вибити з обласного бюджету майже 7 мільйонів фунтів стерлінгів в якості боргу. Відшкодувати дану суму колишньому власникові аеропорту присудив Європейський суд. Відтак один із подальших варіантів розвитку подій – облрада віддає в оренду аеропорт за борги і вмиває руки… І це після того, як держава, область і сам аеропорт вклали у підприємство близько 130 мільйонів гривень, привівши його у робочий стан з повної розрухи. Виходить, втрачає Херсонщина свої ворота, втрачає через тих, хто сидячи в обласній раді, лобіює власні інтереси, втрачає через директорів, присланих із іншого регіону, щоб поставити хрест на успішному , кимось піднятому підприємстві. Бо дерибан у нас понад усе…