Афери російського агресора з танкерами «Волгонефть»

01.10.2025
62

19-й пакет санкцій проти росії передбачає заходи проти російського «тіньового» флоту, банківської системи та додаткові обмеження на продаж російської нафти.

Про це повідомляє ГО «Асоціація реінтеграції Криму» з посиланням на польське видання «Nowiny Polskie», інформує НОВАМЕДІА.

Видання нагадує слова міністра закордонних справ Польщі Радослава Сікорського про те, що «тіньові» танкери борознять води Балтійського моря у зношеному та недостатньо застрахованому стані, і що росія отримує значну частину своїх доходів від танкерів, експлуатація яких є безпрецедентною, на його думку, екологічною загрозою.

Тоді Сікорський навів приклад грудневої екологічної катастрофи у водах Азово-Чорноморського регіону, внаслідок якої затонули російські танкери «Волгонєфть-212» та «Волгонєфть-239» тіньового флоту в районі Керченської протоки, що призвело до розливу понад 8000 тонн мазуту у Чорне море.

Польське видання пише про те, що в ООН зазначили, що на момент катастрофи, що викликала екологічну катастрофу, танкери під російським прапором були застарілими, призначалися виключно для річкового судноплавства та перебували під наглядом “Російського класифікаційного товариства” (раніше “Російського річкового регістру”).

Журналісти пишуть, що танкери «тіньового» флоту росії продовжують працювати під технічним наглядом як зазначеного “товариства”, так і “Російського морського регістру судноплавства”, обминаючи всі обмеження.

Видання нагадує, що з 1990-х років росія не модернізувала танкерний флот «Волгонєфть». Це становить ризик, оскільки росія, як і раніше, експлуатує 80 суден «Волгонєфть», у тому числі в Середземному та Балтійському морях, і до 20 суден в Азовському та Чорному морях.

У силу свого віку та непридатності для морського перевезення нафти та нафтопродуктів усі танкери «тіньового» флоту «Волгонєфть» становлять загрозу безпеці мореплавання та екологічний ризик.

Вказується, що ця згубна практика, що створює загрозу навколишньому середовищу, застосовується росією й на інших типах танкерів у зонах підвищеного ризику, що призводить до екологічних катастроф.

Заявлено, що в лютому 2025 року Секретаріат Європейської економічної комісії ООН підтвердив свою повну поінформованість про серйозність катастроф танкерів «Волгонєфть-239» та «Волгонєфть-212» та масштаби збитків, завданих морському середовищу.

Він висловив упевненість, що результати розслідування та рекомендації відповідних міжнародних організацій сприятимуть підвищенню безпеки мореплавання та захисту навколишнього середовища від діяльності «тіньового» флоту «Волгонєфть».

Відзначено, що негативний вплив російської морської агресії на навколишнє середовище було зазначено також у відповідній резолюції Міжнародної морської організації A.1183(33) та у заяві Секретаріату Організації від 16 січня 2025 року, в яких визнавалася екологічна серйозність катастрофи танкерів «Волгонєфть» та підвищувався рівень екологічної загрози у регіонах його плавання.

Також журналісти заявляють, що у 2025 році санкційні органи Нової Зеландії засудили діяльність російського тіньового флоту, який ухиляється від міжнародних санкцій та становить серйозну екологічну загрозу, нагадавши, що в червні Канада ввела санкції проти власників судів «Волгонєфть-212» та «Волгонєфть-239», компаній «Кама Шіппінг» та «Волготранснєфть», об’єднавши теми санкцій, тіньового флоту та екологічної безпеки у єдиному міжнародному треку.

Заявлено, що це стало першим міжнародним визнанням зв’язку між екологічними злочинами та компаніями, експлуатуючими «тіньовий» флот «Волгонєфть», хоча для подальших кроків ще потрібне узгодження з ЄС та країнами «Великої сімки».

Додано, що 12 вересня Великобританія оголосила про нові санкції проти «тіньового» флоту, фізичних та юридичних осіб. Нові санкції охоплюють, зокрема, 70 російських судів та 30 компаній, і Великобританія планує додатково розширити обмеження на танкери.

Нагадаємо, що наша Асоціація також багаторазово викривала злочинну діяльність такої складової російського танкерного флоту як судна групи «Волгонєфть».