Учасники практикуму в Херсонському РВ АМУ вчилися розвивати та раціонально утримувати дорожнє господарство

19.09.2018
910

18 вересня, Херсонське регіональне відділення Асоціації міст України провело практикум із застосування законодавства на тему: «Реформування служб дорожнього господарства, утримання та ремонт доріг». Захід відбувся в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.


Відкрила захід виконавчий директор Херсонського РВ АМУ Лариса Оленковська, яка підкреслила актуальність та важливість співпраці та конструктивного діалогу представників органів місцевого самоврядування, насамперед об’єднаних територіальних громад, з органами державної влади в пошуку та використанні додаткових ресурсів на утримання доріг територіальних громад. Також було коротко окреслено найбільш проблемні питання, котрі сьогодні гальмують процес розвитку дорожньо-транспортної мережі та які найчастіше піднімаються представниками територіальних громад.

Експерт, заступник директора департаменту, начальник управління автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонської обласної державної адміністрації Анатолій Галамага зупинився детально на нормативно-правовому забезпеченні управління дорожнім господарством та звернув увагу на характерні помилки, які стримують затвердження проектно-кошторисної документації та своєчасне освоєння виділених коштів на ремонт доріг.

Глибокий експертний аналіз у розрізі районів дозволяє оцінити масштаби різних категорій робіт на автошляхах області, котрі проводяться за кошти різних бюджетів. Окрема увага була приділена особливостям функціонування Державного дорожнього фонду. У представників громад виникло чимало запитань стосовно методики розподілу та використання цих коштів. Користуючись нагодою, голови ОТГ та старости висловили власні думки та сумніви щодо об’єктивності та обґрунтованості використання коштів на деякі об’єкти дорожньої інфраструктури.

Окремо йшлося про недосконалість тендерних процедур, які затягуються в часі, внаслідок чого ремонт шляхів припадає на несприятливий для цього період. Експерт також розповів про сучасні моделі та практику співфінансування ремонту та утримання доріг з боку місцевих громад. Зупинився на методиці своєчасного обстеження шляхів, аби правильно визначити обсяги асигнувань, потрібних на їх ремонт, експлуатацію та утримання з урахуванням безпеки руху. Анатолій Галамага наголосив, що його відомство відкрите для діалогу з громадами та пообіцяв цілковиту їх підтримку. Лариса Оленковська підкреслила, що регіональне відділення АМУ налаштоване лобіювати включення представників РВ АМУ до комісії з розподілу коштів Державного дорожнього фонду та наполягати на чіткому визначенні та дотриманні відсотків фінансування доріг, зокрема, в ОТГ.

На вимогах до проектно-кошторисної документації, технологічному та інженерному забезпеченні утримання доріг територіальної громади зупинилася модератор Лариса Литвиненко – провідний інженер з технічного нагляду за будівництвом автомобільних доріг, член Гільдії інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітектури. Йшлося також про підготовку технічних завдань для оголошення тендерів з реконструкції, будівництва та ремонту доріг. Під час спілкування Лариса Литвиненко відповіла на численні запитання представників громад, що стосуються оформлення проектної документації, недопущення характерних помилок, через які громади пізно подають заявки на участь у конкурсах, тендерах тощо. Регіональне відділення АМУ налагодило співпрацю з Міжнародною гільдією інженерів-консультантів, аби максимально сприяти громадам у консультуванні та просуванні проектів, ефективній взаємодії проектантів та замовників робіт.

Підбиваючи підсумки заходу, його учасники високо оцінили рівень залучених експертів та отримані знання і навички. У підсумку представникам громад запропонували практичну підтримку, зокрема, в розвитку власних комунальних підприємств, які б за умови придбання відповідної техніки, могли б отримати фахове навчання та займатися ремонтами та утриманням своєї дорожньої інфраструктури, і навіть заробляти на цьому в сусідніх громадах.