Майже половина виборців ще не визначилась із своїм кандидатом у президенти – політологи

02.04.2018
758

Близько 50% громадян ще не визначились із своїм кандидатом на президентських виборах, які відбудуться навесні 2019 року. Основні політтехнології, які кандидати будуть використовувати для того, щоб здобути цей електорат, – прямий, непрямий і легальний підкуп виборців.

Головну увагу зосередять на темах стабільності або оновлення влади, боротьби між номінаціями, перемоги популізму або збереження реального курсу на реформи. Про це розповіли політологи під час прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі


Порівняно з виборами попередніх років, у наступному році очікують досить велику кількість кандидатів у президенти. Для більшості – це буде одним з політичних інструментів збільшення свого впливу на майбутніх парламентських виборах. «На президентській кампанії можемо побачити рекордну кількість кандидатів. Ми проаналізували публічні заяви політиків щодо участі у виборах і нарахували 19 таких кандидатів.

Для багатьох – це буде участь з рекламною метою і технологічною метою – перевірити механізми роботи своїх виборчих штабів для парламентських виборів», – розповів Олексій Кошель, голова Комітету виборців України.

Стартові позиції на президентських виборах визначені практично на 90%. «Ми фактично знаємо головних фаворитів, за виключенням одного.

Однак симпатії виборців коливаються. Якщо у попередні роки рейтинги були стабільними, зараз вони змінюються. Тому можуть бути певні сюрпризи», – розповів Володимир Фесенко, голова Центру прикладних політичних досліджень «Пента».

Змінити існуючу структуру кандидатів у президенти може поява нових уже восени. «Список кандидатів ще буде трансформуватись і змінюватись, і за рік він може змінитись до непізнаваності. Я думаю, що неочікувані прізвища будуть з’являтись орієнтовно у жовтні-листопаді», – зазначив Микола Давидюк, директор аналітичного центру «Політика».

Війна соціологій – один з головних інструментів майбутніх виборів. «Штаби кандидатів зрозуміли, що маніпуляція соціологіями може давати доволі непогані результати. Дуже часто виборці орієнтуються саме на топ-3 кандидатів. Тому кандидати будуть усіляко намагатись потрапляти саме у ці шорт-лісти», – розповів Микола Давидюк.

Кандидати будуть активно вдаватись до різних варіантів підкупу виборців. Збільшення рівня законодавчого популізму фіксують уже зараз, і за прогнозами ця хвиля буде утримуватись. «Головні технологічні моменти виборчої кампанії – прямий, непрямий і легальний підкуп виборців. Лише за останні 2 місяці органи місцевого самоврядування прийняли низку абсурдних рішень. Наприклад, рішення органів місцевого самоврядування на Київщині щодо доплат пенсіонерам у сумі 1 тисячі гривень. Фактично зараз у Київській області може бути легалізована найбільш масштабна в Україні легальна форма підкупу виборців на загальну суму 4,8 мільярди гривень», – розповів Олексій Кошель.

Зменшення витрат на передвиборчу кампанію та боротьба між номінаціями – ще один тренд передвиборчої кампанії. «Я думаю, що при мінімізації витрат на кампанію ставка буде робитись саме на обранні Верховного головнокомандувача – постаті, яка буде прийнятна у першу чергу військовими, ветеранами, волонтерами – адже вага їхньої думки у суспільстві зараз перевершує вагу думки церкви», – зазначив політичний експерт Володимир Цибулько.